SEO

Как се прави SEO – оптимизация за търсещите машини? Пълноценното съществуване на един уебсайт едва ли може да мине без такава оптимизация. Поне доколкото се стреми да привлича повече внимание към себе си. А всеки сайт се стреми към това, в някаква степен, иначе защо изобщо съществува?

Темата за SEO е тясно свързана с цялостната маркетинг стратегия, която прилагаме. И да не сме търговци, пак ни е нужна реклама. Ако сте обикновен блогър и думата „реклама“ ви смущава, нека да я заменим с „онлайн присъствие“. Без утвърждаване на такова присъствие, аудитория се събира трудно. Присъствието има множество аспекти: визия, комуникативност, информативност и провокиране към действия. Процесът на SEO има отношение към всяко едно от тези неща.

SEO cycle

Търсещите машини са твърде важен посредник между нашите послания и хората, за ги пренебрегваме. Тенденцията е такава, че търсачките все повече могат да разбират и оценяват съдържанието, което предаваме през мрежата. Могат да спомогнат то да достигне до повече хора, или напротив, да ограничат неговата аудитория. Филтрират и класифицират, така че да стигне точно до онези, на които ще бъде полезно. И да подмине другите, за които няма да е интересно. От нас зависи да осигурим семантичност, последователност и устойчивост на съдържанието, което публикуваме. По този начин то ще получи достатъчно добра оценка от търсещите машини и съответно по-широка публичност.

Един добре оптимизиран сайт увеличава шансовете да ви забележат сред множеството. Ясно е, че има много като вас, със сходни планове, идеи и проекти. И най-малкото, което може да направите, е да сте по-добри от тях, поне от гледна точка на оптимизацията.

Ако ви стане интересно или просто така ви напира, споделете своя опит по темите, които разглеждаме тук, в статиите на тема оптимизация. Ще ги откриете по-долу, по ред на публикуването им.

Advertisements